Çin’in BYD’si itiraf etti: Çok ileri gittik

Çinli Otomobil Devi BYD Elektrikli Araba Stratejisini Değiştiriyor

Bir zamanlar agresif fiyatlandırma ile elektrikli otomobil üreticileri arasında bir savaş başlatan Çinli otomobil üreticisi BYD artık stratejinin aşırı ve potansiyel olarak zararlı olduğunu kabul ediyor. Çin’deki elektrikli otomobillerin Avrupa’daki ucuz benzinli otomobillerden daha ucuz hale geldiği vahşi bir pazar yarışının ardından, eyalet düzenleyicileri bile müdahale etmeye karar verdi.

SÜRDÜRÜLEBİLİR DEĞİL…

Çin’de artık Avrupa’daki temel bir Dacia Sandero’nun fiyatından önemli ölçüde daha düşük bir fiyata yeni bir elektrikli araba satın almak mümkün. Bu, alıcılar için ideal olabilir ve Çin pazarındaki büyük elektrikli araba payını açıklar ancak iş gerçekliği çok farklı. Üreticiler azalan karlar kaydederken daha küçük şirketler oyundan kayboluyor. Düzenleyiciler ve siyasi liderler, bu tür piyasa dinamiklerinin artık sürdürülebilir olmadığı konusunda giderek daha açık bir şekilde uyarıyorlar.

Bu ay, üst düzey Çinli yetkililer otomotiv endüstrisinin kilit temsilcileriyle bir toplantı düzenledi. Konu, zararlı fiyatlandırma politikalarına son vermenin acil gerekliliğiydi. Devlet Rekabet İdaresi, Çin Başbakanı Li Qiang’ın bazı şirketlerin kendi kendini yok eden pazarlama kararlarını tanımlamak için kullandığı bir terime atıfta bulunarak, “involutional rekabetin kapsamlı bir şekilde düzeltilmesi” çağrısında bulundu. Çeviride, üreticilerden sorumlu davranmaları isteniyor.

BYD’nin başkan yardımcısı Stella Li , Londra’daki bir Bloomberg konferansında endişeleri doğruladı. “Rekabet aşırı, aşırı zorlu. Hayır, sürdürülebilir değil.” Pazarın konsolidasyona doğru gittiğini, yani birleşmelerin ve daha küçük üreticilerin ortadan kalkmasının beklendiğini ekledi. Bu sadece bir tahmin değil, gerçek sonuçların bir yansıması. BYD, istikrarsız piyasa iklimi nedeniyle son haftalarda yaklaşık 20 milyar avro piyasa değeri kaybetti. Ancak kayıplara rağmen, bu strateji en büyük oyuncuların hayatta kalması koşuluyla uzun vadede rekabette hakimiyeti sağlayabilir.

Ve iç pazar fiyat rekabetiyle yanarken, BYD geleceğini giderek daha fazla küresel genişlemeye bağlıyor. Mayıs 2025’te BYD, Avrupa’da ilk kez Tesla’dan daha fazla araba sattı. Satışları Nisan ayına kıyasla inanılmaz bir şekilde %169 artarken Tesla’nınki %49 düştü. Şirket, Mayıs ayında Avrupa’nın en ucuz elektrikli arabası olan küçük Dolphin Surf’ü Avrupa genelinde piyasaya sürdü. Şirket bir ay önce, yıl sonuna kadar Avrupa pazarı için en az iki yeni plug-in hibritin piyasaya sürüleceğini duyurarak Çin dışında ciddi bir oyuncu olma hırsını açıkça gösterdi.

BYD’nin içinde bulunduğu durum paradoksaldır. Yurt içi fiyatların uzun vadeli sürdürülebilirlik için çok düşük olduğunu kabul ederken aynı zamanda işlerini Avrupa, Asya ve Latin Amerika genelinde agresif bir şekilde genişletiyorlar. Bu taktik, hacim yoluyla hayatta kalmaktır ve yalnızca küresel satışlar iç pazardaki kayıpları telafi edecek kadar hızlanırsa işe yarayabilir.

Ancak uzun vadeli soru şu: BYD her iki taraftan gelen baskıya dayanabilir mi: Yurt içi dip yarışı ve uluslararası pazarların giderek karmaşıklaşan talepleri?

Related Posts

Bugün son gün: Araç sahiplerini ilgilendiriyor, kaçıran 140 bin TL ceza ödeyebilir

Ticari araç sahiplerinin Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS) kapsamındaki montaj yükümlülüğü için bugün son gün. 30 Haziran’a kadar montaj işlemini tamamlamayanlara 28 bin TL’ye kadar para cezası kesilecek ve akaryakıt giderleri beyan edilemeyecek.

Emtia piyasalarında dikkat çeken hareket! Platin yükselirken, petrol sert düştü

Emtia fiyatlarında, geçen hafta İsrail ile İran arasında sağlanan ateşkesin ardından jeopolitik risklerin azalmasıyla karışık bir seyir izlenirken, yatırımcıların odağı yeniden ABD’deki enflasyonla mücadele süreci ve ABD ile Çin arasındaki tarife anlaşmasının sonuçlarına çevrildi.

Bakan Kacır: TÜBİTAK BiGG 2025 1. çağrı sonuçları açıklandı

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, sosyal medya hesabından TÜBİTAK BiGG 2025 – 1. çağrı sonuçlarının açıklandığını duyurdu.

Çin’in “sıfır” kilometre hilesi: Yeni arabaları eski olarak satıyor

Reuters’a göre, Çin’den ihraç edilen tüm kullanılmış otomobillerin ve ticari araçların yaklaşık %90’ı “sıfır” olarak adlandırılan, yani hiç kullanılmamış sıfır kilometreli yeni otomobillerdir. 2024 yılında Celestial Empire’dan 436.000 kullanılmış …

Hükümet tarafı ikinci zam teklifini açıkladı! 600 bin kamu işçisi bekliyordu!

Bankalar, karayolları, elektrik üretim santralleri, demiryolları, hastanelerin de aralarında yer aldığı kamu kurum ve kuruluşlarındaki çalışan 600 bine yakın kamu işçisinin ve ailelerinin gözü zam oranına ilişkin görüşmelerde ve kamu tarafının …

ABD ekonomisinde küçülme: Bu kadarı beklenmiyordu

ABD ekonomisi, 2025 yılının ilk çeyreğinde beklentilerin üzerinde küçülme gösterdi. ABD Ticaret Bakanlığı’nın açıkladığı nihai verilere göre, ülkenin Gayrisafi Yurt İçi Hasılası (GSYH) yıllıklandırılmış bazda %0,5 daraldı. Ekonomistler ise %0,2 …